úterý 3. května 2011

Sama doma

Bydlím teď sama doma. A překvapuje mě otázka "Co děláš?" a přibližně stejně mě překvapuje četnost této otázky.
Tedy se zamýšlím, co dělám? Trochu se to liší od verze kdyby tu někdo byl, ale o moc ne. Co děláte vy?
Já přijedu ze školy, zkontroluji poštovní schránku, jestli náhodou něco nepřišlo, zatopím (pokud si myslím, že je teplo, tak ne; dneska zrovna sněžilo, tak topím) a občas tak po hodině a někdy dýl chodím přikládat. Pak je kotel najednou na stovce, takže ho běžím přepnout na vodu. Je tu hrozné horko, vzpomenu si na květinky, že jim určitě taky. Zeleju kvítka. Uvařím si něco dobrého k jídlu. Vymýšlím mezitím, co budu jíst zítra nebo dokonce pozítří a jestli potřebuji něco nakoupit. Najím se. Umyju nádobí. Občas vynesu odpad na kompost a do popelnice. Nebo se jdu napást na zahradu, pokud není zrovna sníh. Učím se na maturitu. Uklízím. Chystám si věci do školy (svačinu). Odpovím na maily. Čtu si. Učím se na příjmačky. Vzpomenu si, že ještě nemám letenku ani pojištění do Irska. Umyju se. Jdu spát. Vzpomenu si, že nemám rovnátko. Vrátím se do koupelny pro rovnátko. Jdu spát. Nastavím si budíka a vypnu mobil. Jdu spát. Dopiji čaj. Jdu spát. Vzpomenu si, že jedu na víkend do osady u Brna. Sbalím si pár věcí, co by se mohly hodit. Jdu spát... Ráno vstanu. Nasnídám se. Jdu na vlak. Jedu do školy. Jsem ve škole. Jdu na vlak. Jedu do Brna.
Občas i v trochu jiném pořadí nebo něco vynechám nebo přidám.
A nepřijde mi to vůbec divné. Ani ničím výjimečné.
Proto mne stále znovu překvapuje otázka co dělám.

2 komentáře:

  1. Taky mi ta otázka už leze krkem - já ji teď slýchal kvůli marodění s kolenem v jednom kuse... A když jsem se upřímně snažil odpovídat, bylo to podobné - jen jsem na nějakou činnost potřeboval mnohem víc času, neb i v malém panelovém bytě byla cesta na záchod jako výprava na severní pól :-). Časově i vzdálenostně. A každá věta začínala slovy: vezmu berle...

    OdpovědětVymazat
  2. :) tak to mě těší! Aspoň je nás víc, kteří jsou tak divní, že se lidé v okolí zvědavě ptají Co děláš? xD
    A přeji šťastnou cestu na severní pól ;) ať už to máš brzo dobrý =)

    OdpovědětVymazat